Definisanje ličnosti brenda grada: kako književnost može da pomogne?

City branding strategy as a condition for activating development potentials
28. маја 2019.

Autori:

dr Aleksandar Dejanović, dr Čedomir Ljubojević, dr Jelena Lukić

Apstrakt:

Brendiranje gradova ima stratešku dimenziju. U definisanju brend strategije grada poseban značaj ima kreiranje ličnosti brenda grada, odnosno određivanje ljudskih osobina koje su povezane sa brendom grada. Na ovaj način grad može da poveća svoju prepoznatljivost, odnosno da se diferencira u odnosu na konkurenciju na tržištu lokacija. Osnovni cilj ovog rada je da predstavi konkretno iskustvo prilikom definisanja ličnosti brenda grada u okviru projekta „Vranje kao brend“. U prvoj fazi istraživanja primenjene su kvantitativne tehnike (anketa koju su popunjavali stanovnici i posetioci Vranja), a u drugoj fazisu primenjene kvalitativne tehnike (fokus grupa). Tokom druge faze istraživanja rezultati kvantitativnog istraživanja su obogaćeni elementima ličnosti koje su preuzete iz književnog dela čuvenog srpskog pisca Borisava Stankovića koji je rođen u Vranju i čija je kompletna književnost povezana sa ovim gradom. Tako je ličnost brenda grada dobila dodatnu dozu autentičnosti i pokazano je kako umetnost može da oblikuje ličnost grada, odnosno da otkrije atribute kojima se ova ličnost može opisati.

Preuzmite celokupan članak u .pdf formatu